Форум » Техкласс ТОиР » Инспекция » Ответить

Инспекция

Уральский Слон: Уже не раз сталкиваемся с ситуацией:Прилетаем в Европу,приходит инспектора Проверяют ВСЕ и в конце заявляют что колеса нужно менять т.к. виден корд. Вопрос:Имеют ли право инспектора НЕ ИМЕЮЩИЕ ДОПУСКА НА Т.О. требовать замены колес и если имеют то какими документами они руководствуются?

Ответов - 49, стр: 1 2 3 All

VIT: KSTATI. KOLESA VSEGDA PISHUT V MAJOR, DAJE ESLI IN LIMITS. MAJOR OBYAZYIVAET USTRANENIE NA MASTE(ZAMENU AGREGATA ILI OTPISKU V SOGLASII S AMM, MEL, SRM I T.D)

Управдом: Привет .Теперь я тебя в скайпе не вижу..Днем там бываешь?Что касается инспекции,скажи почему я не могу возить фанеру в грузовой кабине и на кой хрен по этому поводу письма отправлять?

VIT: Управдом пишет: возить фанеру в грузовой кабине MOJESH, NO SO VSEMI TREBOVANIYAMI PO PEREVOZKE DANNOGO MATERIALA(PO POJARKE, PO TAKELAJU) ILI OFORMLENNAYA KAK PRISPOSOBLENIE S SOOTVETSTVUYUCHEI DOQUMENTATION OT VASHEGO MAINT DEPARTMENT, S OPISANIEM MESTA HRANENIYA , KREPLENIYA I POJAROBEZOPASNOSTI. VO KAK! DAJE SAM NE OJIDAL OT SEBYA A V SKAY ZAHOJU REDKO. SEICHAS POCHACHE BUDU


kto-to: привет, тут два варианта - VIT очень прав: либо это груз со васеми бумажками и правилами перевозки, либо это штатное (или модификация) оборудование опять-таки со всеми доками а на счёт замечаний и их кллассификации у JAA появился новый курс по SAFA, дорого, но зато можно получить инфу из первых рук. вот он

VIT: DA NE TAK I DOROGO - 500 ZA DEN. POPROBUYU SVOIH RASKRUTIT.

kto-to: этот курс атракцион невиданной щедрости - на все другие 1100 за день мне этот курс не особенно-то и нужен, есть более интересные темы

VIT: HA! ZA BOLEE INTERESNYIE BOLSHE DENYUJEK NADO. A POD ETOT KURS MOJNO POTOM SHABASHIT BV CAA. PENSIONERAM VSE RAVNO VREMENI NE HVATAET, T.K SKOROSTI UJE NE TE

kto-to: у нас это не проходит

VIT: chto tak- shtat u nih silno zapolnen. na kajdyi samol po inspektoru? NE VERU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kto-to: и правильно делаешь просто по закону могут быть только full time caa inspectors

Управдом: А документик смогешь?

Управдом: Так..опять инспекция с геморроем.Как быть если наши требования к оборудованию отличаются от европейских?Речь идет о швартовочных сетях,требуют бирки о поверке.По нашим документам этого не требуется..Все вопросы которые возникают за 14 лет не возникали не разу..

kto-to: Управдом пишет: А документик смогешь? какой такой документик? Управдом пишет: По нашим документам этого не требуется..Все вопросы которые возникают за 14 лет не возникали не разу.. SAFA набирает обороты, вот и возникают всякие вопросы, в том числе и глупые тем более, что придумали ещё этот black list Вот почитай про Пулково. Иногда просто проще адаптироваться к европейским требованиям, чем биться головой об эту стену всё равно они не отстанут

VIT: Мужики! Вспомните ярофлот. Забыли паспорта проверки наземного оборудования? По швартовкам тоже было на силу разрыва( или просто распечатку ГОСТа им в лицевое рыло ). Вернитесь к первоисточникам. А по буржуинским правилам- есть проверка при чеках на nets(dvi), вот туда буржуинов и посылайте.

Управдом: Ну все вроде бы логично,то что VIT сказал.Но формальное основание под все это есть? Не знаю насколько я прав,но-швартовочное оборудование входит в комплект сертифицированного ВС,утверждено разработчиком и обслуживается по утвержденному и одобренному регламенту.Что не так?Претензия такова-сеть должна выдерживать 9g.Что за новость?Ну нагрузка-понятно,а почему g?И почему не 20?

VIT: вОТ ЧТО АМЕРЫ ГОВОРЯТ ПРО 9 ДЖИ Sec. 23.787 Baggage and cargo compartments. [(a) Each baggage and cargo compartment must: (1) Be designed for its placarded maximum weight of contents and for the critical load distributions at the appropriate maximum load factors corresponding to the flight and ground load conditions of this part. (2) Have means to prevent the contents of any compartment from becoming a hazard by shifting, and to protect any controls, wiring, lines, equipment or accessories whose damage or failure would affect safe operations. (3) Have a means to protect occupants from injury by the contents of any compartment, located aft of the occupants and separated by structure, when the ultimate forward inertial load factor is 9g and assuming the maximum allowed baggage or cargo weight for the compartment.(b) Designs that provide for baggage or cargo to be carried in the same compartment as passengers must have a means to protect the occupants from injury when the baggage or cargo is subjected to the inertial loads resulting from the ultimate static load factors of Sec. 23.561(b)(3), assuming the maximum allowed baggage or cargo weight for the compartment. (c) For airplanes that are used only for the carriage of cargo, the flightcrew emergency exits must meet the requirements of Sec. 23.807 under any cargo loading conditions.] Amdt. 23-49, Eff. 03/11/96

VIT: вОТ ЛОВИ АМЕРОВСКИЙ ОТВЕТ ПРО 9ДЖИ Sec. 23.787 Baggage and cargo compartments. [(a) Each baggage and cargo compartment must: (1) Be designed for its placarded maximum weight of contents and for the critical load distributions at the appropriate maximum load factors corresponding to the flight and ground load conditions of this part. (2) Have means to prevent the contents of any compartment from becoming a hazard by shifting, and to protect any controls, wiring, lines, equipment or accessories whose damage or failure would affect safe operations. (3) Have a means to protect occupants from injury by the contents of any compartment, located aft of the occupants and separated by structure, when the ultimate forward inertial load factor is 9g and assuming the maximum allowed baggage or cargo weight for the compartment. (b) Designs that provide for baggage or cargo to be carried in the same compartment as passengers must have a means to protect the occupants from injury when the baggage or cargo is subjected to the inertial loads resulting from the ultimate static load factors of Sec. 23.561(b)(3), assuming the maximum allowed baggage or cargo weight for the compartment. (c) For airplanes that are used only for the carriage of cargo, the flightcrew emergency exits must meet the requirements of Sec. 23.807 under any cargo loading conditions.] Amdt. 23-49, Eff. 03/11/96

VIT: http://www.airweb.faa.gov/Regulatory_and_Guidance_Library/rgNPRM.nsf/2ed8a85bb3dd48e68525644900598dfb/3c834a8ca641b1ca8525692300602fdd!OpenDocument А это как ,что и почему проверять Вот небольшая выдержка от туда, как раз по требованиям маркировки Section 23.787 Baggage and Cargo Compartments Section 23.787 would be revised by extending the present requirements for cargo compartments to baggage compartments. As proposed, future baggage compartments on all airplane categories would be required to: Be placarded for their maximum weight capacity; have a means to prevent the baggage from shifting; and have a means to protect controls, wiring, lines, and equipment or accessories that are located in the compartment and whose damage or failure would affect safe operation of the airplane. These standards have been applicable to cargo compartment designs for same time and should be applied to baggage compartments since the same safety factors are involved. Because manufacturers recognize the need for these standards, many of these provisions have been included in the current design of baggage compartments and, therefore, the proposed requirements are not expected to create a significant burden. With this revision the commuter category requirements of Sec. 23.787(g) would be redundant and that requirement is being removed. Proposed revisions to this section would also move the substance of paragraphs (d) and (f) to a proposed new Sec. 23.855, which will address cargo and baggage compartment fire protection. Proposed new paragraph (c) of this section would require flight crew emergency exits on all cargo configured airplanes to meet the requirements of Sec. 23.807. This requirement would provide increased assurance that flight crews of all cargo airplanes will have ready access to an emergency exit.

Управдом: Спасыб...Блин,мало тебе в Телави передал...

VIT: Да иди ты.......... Мы тебя в Телави и так ждём



полная версия страницы